فراهم سازی 2 مشوق بلندمدت برای فروش اینترنتی اصناف

به گزارش وبلاگ آراسا، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به برگزاری جشنواره بهاره مجازی گفت: در کوشش هستیم دو مشوق بلندمدت یعنی مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی را برای فروش اینترنتی اصناف لحاظ کنیم.

فراهم سازی 2 مشوق بلندمدت برای فروش اینترنتی اصناف

به گزارش گروه مالی وبلاگ آراسا، علی رهبری امروز در نشست خبری مجازی خود با وبلاگ آراسا با اشاره به جشنواره بهاره مجازی که در اسفندماه سال گذشته برگزار گردید، گفت: این جشنواره شامل سه رکن اصلی یعنی خریداران اینترنتی، فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های آفلاین (واحد های صنفی) بود که در دوران شیوع ویروس کرونا با کاهش جدی فروش روبرو شد و در ریسک ورشکستگی قرار گرفتند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: هدف از جشنواره مجازی این بود که فروشگاه های اینترنتی تسهیلاتی به اصناف ارائه دهند و اصناف آفلاین که به علت تعطیلی بازار ها با کاهش شدید فروش روبرو شده بودند بتوانند بخشی از کالا ها را به وسیله دفتر فروش اینترنتی ارائه نموده و به فروش برسانند.

* استقبال اصناف از جشنواره فروش اینترنتی

وی افزود: نتایج جشنواره بهاره مجازی که در دوره اول و در فاصله زمانی 23 تا 29 اسفند ماه برگزار گردید، حاکی از آن است که حدود 208 هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شد.

رهبری گفت: هزار و 200 فروشگاه اینترنتی متقاضی عضویت در جشنواره مجازی بودند، اما با توجه به سوابق عملکرد آن ها فقط 319 متقاضی در جشنواره بهاره مجازی مجاز به شرکت شدند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی توضیح داد: واحد های صنفی آفلاین به خصوص واحد های صنفی عرضه نماینده کیف و کفش، لوازم خانگی، پوشاک، آجیل و خشکبار که بیشترین آسیب را بر اثر شیوع ویروس کرونا دیدند به طور ویژه در طرح جشنواره بهاره مجازی شرکت کردند.

وی بیان داشت: حدود 5 هزار واحد صنفی با این جشنواره ارتباط برقرار کردند و برخی از این واحد های صنفی به فروشگاه های اینترنتی متصل شدند و توانستند بخشی از کالا های خود را از این طریق عرضه نمایند.

رهبری با اشاره به مزایای خرید اینترنتی افزود: اغلب کالا ها به وسیله عرضه مجازی با تخفیف ارائه شد و مردم از اینترنت رایگان بهره مند شدند. هم چنین جوایز قرعه کشی به مشتریان اعطا شد، ضمن این که مردم کالا را با سلامت بیشتری دریافت کردند.

* کوشش برای فراهم سازی دو مشوق بلندمدت فروش اینترنتی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: عملیات اجرای دور دوم جشنواره به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده و از 15 فروردین شروع شده است.

وی افزود: پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه های اینترنتی در ارائه خدمات به واحد های صنفی آفلاین توسط دولت انجام می گردد.

رهبری افزود: در کوشش هستیم تا دو مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف در نظر بگیریم که اولین مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: در زمان برگزاری جشنواره بهاره مجازی فروش کسب و کار های پیش روی اینترنتی بین 100 تا 200 درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراهم سازی 2 مشوق بلندمدت برای فروش اینترنتی اصناف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهم سازی 2 مشوق بلندمدت برای فروش اینترنتی اصناف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید