مدیریت هوشمند بازاریابی با توزینو

به گزارش وبلاگ آراسا، بازاریابی حوزه ای است که شاخه های بسیار زیادی دارد، اما معمولا اولین چیزی که با شنیدن واژه بازاریاب به ذهن می رسد، شخصی است که به عنوان ویزیتور از مغازه ای به مغازه دیگر و از فروشگاهی به فروشگاه دیگر می رود و کوشش می نماید با تبلیغات موثری که از محصولات یک شرکت خاص ارائه می دهد، تا حد ممکن سفارش های بیشتری را برای آن دسته از محصولات دریافت کند.

مدیریت هوشمند بازاریابی با توزینو

کارآفرینی که این بار سراغش رفته ایم، زمانی خودش در همین زمینه فعالیت می نموده و بازاریاب سمپلینگ و پروموشن (Sampling & Promotion) بوده است؛ او امروز بنیان گذار و مدیرعامل شرکت سامانه توزیع هوشمند نو است.

محمدصابر رستگاری، مدیرعامل شرکت سامانه توزیع هوشمند نو از سال 98 در حوزه تبلیغات میدانی فعالیت می نماید. این شرکت به نوعی پیمانکار تبلیغاتی محسوب می گردد و به همین دلیل، پلتفرمی به نام توزینو را طراحی و فراوری نموده است.

توزینو شامل دو اپلیکیشن می گردد که یکی برای نیروهای بازاریاب و دیگری مختص مدیران شرکت هاست. شرکت توزیع هوشمند نو با جذب نیروهای بازاریاب، شبکه گسترده ای را به وجود آورده است که ضمن عقد قرارداد با شرکت های مختلف، توانایی انجام امور بازاریابی و توزیع محصولات آنها را دارد.

ماجرای تولد توزینو

رستگاری در مورد نحوه شکل گیری ایده ایجاد چنین سامانه ای، به جام جم می گوید: زمانی که به عنوان بازاریاب فعالیت می کردم، یکی از مشکلاتی که در این حوزه به چشم می خورد و راه حلی برای آن ارائه نشده بود، ناتوانی مدیران شرکت های کارفرما در جهت نظارت بر کار بازاریاب ها بود.

درواقع بازاریابی به عنوان یک فعالیت برون سازمانی درنظر گرفته می شد و زمانی که بازاریاب ها از شرکت خارج می شدند، دیگر هیچ امکانی برای اطلاع از موقعیت مکانی آنها و نظارت بر حُسن انجام کاری که به آنها محول شده بود وجود نداشت. به همین دلیل بود که ایده راه اندازی کسب وکاری که بتوان به یاری آن شکل جدیدی از بازاریابی میدانی را اجرا کرد، به فکرم رسید.

او در ادامه می گوید: ما در طراحی اَپ توزینو دو هدف مهم را دنبال نموده ایم: تأمین نیروی پروموتر (Promoter) یا همان ویزیتورها و همچنین ایجاد امکان مدیریت این نیروها برای کارفرمایان به وسیله اپلیکیشن. خوشبختانه در حال حاضر، توزینو در حوزه بازاریابی کشور به خوبی شناخته شده است و افرادی که تمایل دارند به عنوان پروموتر با ما همکاری داشته باشند، در وبسایت ما ثبت نام می نمایند یا به وسیله گروه هایی که در همین رابطه فعالیت می نمایند به مجموعه ما معرفی می شوند.

امکانات سامانه توزینو

سامانه توزینو برای مدیران شرکت ها که به عنوان کارفرمایان نیروهای بازاریاب محسوب می شوند، امکانات بسیار مفیدی در نظر گرفته است؛ مدیرعامل سامانه توزیع هوشمند نو در این خصوص تصریح می نماید: ما این امکان را به مدیران شرکت ها می دهیم که به وسیله اپلیکیشن مخصوصی که برای آنها طراحی و فراوری نموده ایم، در هر لحظه بتوانند به شکل آنلاین از موقعیت جغرافیایی نیروهای ویزیتور اطلاع پیدا نمایند. یکی دیگر از ویژگی های منحصربه فرد توزینو برای کارفرما، این است که درون اپلیکیشن مدیران، امکاناتی برای طراحی، چاپ و توزیع اوراق تبلیغاتی تدارک دیده شده است.

وی می افزاید: دیگر اقدام ما آماده کردن فرم هایی به عنوان قالب گزارش کار است که آنها را در اختیار پروموترها قرار می دهیم تا در هر لحظه بتوانند تکمیل نمایند و به کارفرما ارائه دهند. درکنار این فرم ها، امکانات بسیار خوبی نیز برای مرتب سازی، بایگانی کردن و تسهیل در دسترسی سریع به محتوای گزارش کارها برای مدیران در نظر گرفته شده است. همچنین در اپلیکیشن توزینو امکان مکالمه بین پروموتر و مدیر شرکت، به وسیله پیغام رسان اختصاصی فراهم شده است تا بتوانند متن، عکس و صدا را منتقل نمایند.

مزایای رقابتی

رستگاری در ادامه ضمن اشاره به شرکت هایی که در زمینه ای شبیه توزینو فعالیت دارند، خاطرنشان می نماید: در این حوزه برخی از کسب وکارهای سنتی نیز وجود دارند که به طور مثال برای آگاهی یافتن از موقعیت مکانی بازاریاب ها، دستگاه جی پی اِس (GPS: Global Positioning System) در اختیار آنها قرار می دهند؛ واضح است که این کار علاوه بر هزینه بسیار زیادی که برای این شرکت ها در پی دارد، هیچ گونه امکانات جنبی دیگری را در اختیار مشتریان شان قرار نمی دهد و درواقع هیچ ارزش افزوده ای ندارد. البته اخیرا از حضور یک شرکت هم آگاه شده ام که کاملا مشابه ما عمل می نماید و حتی در برخی از ویژگی ها، رقابت تنگاتنگی با آنها خواهیم داشت.

این کارآفرین در ادامه اظهار می نماید: یکی از بارزترین مزیت های پلتفرم توزینو، امکانات نظارتی بهینه ای است که ما در اختیار کارفرما قرار می دهیم تا به یاری آنها بتواند مدیریت بهتری بر عملکرد نیروهای بازاریابش داشته باشد. همچنین رجحان اساسی دیگری که توزینو نسبت به سایر کسب وکارهای مشابهش دارد، حذف کاغذ از فرایند تحقیقات بازار است که در کنار کاهش چشمگیری که در هزینه های مربوط به دستمزد برخی از پرسنل شرکت به وجود می آورد، از نظر مالی نیز برای مدیران شرکت ها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود؛ برای مثال در بسیاری از شرکت ها، نیروهایی حضور دارند که کارشان فقط انتقال اطلاعات و داده های موجود در فرم های گزارش کار و پرسشنامه های کاغذی به رایانه است.

با حذف این قبیل پرسنل و همچنین جلوگیری از مصرف بی دلیل کاغذ، همه این فرآیندها به وسیله اَپ توزینو امکان پذیر هستند و تنها با فشردن انگشت روی یک دکمه، اطلاعات در قالب یک فایل اِکسل به رایانه منتقل می گردد.

چشم انداز توزینو

بنیان گذار سامانه توزینو می گوید در آینده ای نه چندان دور، امکان انجام آنالیزهای آماری روی داده هایی که به وسیله فرآیند تحقیقات بازار جمع آوری می گردد، به وجود خواهد آمد. او درباره سایر برنامه هایی که برای ادامه راه توزینو درنظر گرفته شده است می گوید: یکی از قابلیت هایی که به دنبال افزودن آن به سیستم اعلام شرایط جغرافیایی بازاریاب ها هستیم، معین کردن جهتی است که آنها طی می نمایند؛ در این راستا، جهت پیموده شده از سوی هر پروموتر به شکل خط کشی هایی روی نقشه معین خواهد شد.

این کارآفرین حوزه استارت آپی در سرانجام می افزاید: خدمات پلتفرم توزینو تنها محدود به بخش تبلیغات و بازاریابی نمی گردد. درواقع هر کسب وکاری که نیروهای برون سازمانی دارد و نیازمند دریافت خدماتی در جهت نظارت بر عملکرد این نیروهاست، می تواند از امکانات سامانه توزینو بهره بگیرد؛ برای مثال شرکت های ساختمانی، ارائه دهندگان خدمات تعمیر در محل، بازرسان ناظر بر خطوط فراوری کارخانه ها و ... در جامعه هدف توزینو قرار می گیرند. حتی فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها نیز باتوجه به گزارش کارهایی که در اختیارشان قرار می دهیم، می توانند مدیریت قفسه هایشان را بهبود ببخشند و آمار قفسه ها را درلحظه داشته باشند و متعاقب آن، هزینه هایشان را نیز کاهش دهند.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ آراسا

منبع: جام جم آنلاین

به "مدیریت هوشمند بازاریابی با توزینو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت هوشمند بازاریابی با توزینو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید