قیمت خودرو های ایران خودرو و سایپا امروز دوشنبه 9 خرداد 1401
به گزارش وبلاگ آراسا، قیمت دنا تیپ یک امروز با دو میلیون تومان کاهش به 402 میلیون تومان رسید. دنا پلاس دنده ای توربو امروز هفت میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به 470 میلیون تومان و قیمت دنا پلاس توروب اتوماتیک با دو میلیون تومان افزایش به 505 میلیون تومان رسید. پژو 207 دنده ای با پنج میلیون تومان افزایش به 400 میلیون تومان و پژو 207 اتوماتیک با پنج میلیون تومان افزایش به 580 میلیون تومان رسید. پژو 206 تیپ دو امروز به 305 میلیون تومان و قیمت پژو 206 تیپ پنج به 350 میلیون تومان رسید.
به گزارش وبلاگ آراسا، قیمت سایپا 131 امروز با سه میلیون تومان کاهش به 183 میلیون تومان، سایپا 132 با دو میلیون تومان کاهش به 175 میلیون تومان و سایپا 151 با سه میلیون تومان افزایش به 188 میلیون تومان رسید. تیبا امروز به 194 میلیون تومان و تیبا دو با دو میلیون تومان افزایش قیمت به 205 میلیون تومان رسید. کوئیک دنده ای با چهار میلیون تومان افزایش امروز به 218 میلیون تومان به فروش رسید.
قیمت خودرو های ایران خودرو در بازار آزاد
به گزارش وبلاگ آراسا، وانت آریسان مقرون به صرفه ترین خودرو فراوریی ایران خودرو در بازار آزاد محسوب می گردد و در دسته وانت های تک کابین قرار می گیرد. مقرون به صرفه ترین خودرو سواری فراوری شده ایران خودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو های 206 تیپ پنج، پژو پارس، پژو 207 و پژو 405 رقابت دارد. با وجود توقف فراوری رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس به وسیله ایران خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو 405 و سمند Lx مقرون به صرفه ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می آیند.
در سوی مقابل گران ترین خودرو داخلی ایران خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. بعلاوه جدیدترین خودرو داخلی ایران خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران قیمت ایران خودرو به شمار می رود.
بعلاوه قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار گردد. پژو پارس اتوماتیک نیز مقرون به صرفه ترین محصول ایران خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل های مونتاژی ایران خودور پژو 508 بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو های گران تر از یک میلیارد قرار می گیرد.
خودرو | قیمت یکشنبه | قیمت امروز |
وانت آریسان | 224 میلیون تومان | 224 میلیون تومان |
سمند LX | 304 میلیون تومان | 305 میلیون تومان |
سمند EF7 | 346 میلیون تومان | 346 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانه سوز | 388 میلیون تومان | 380 میلیون تومان |
سمند سورن ELX | 315 میلیون تومان | 315 میلیون تومان |
دنا تیپ یک | 404 میلیون تومان | 402 میلیون تومان |
دنا پلاس دنده ای توربو | 477 میلیون تومان | 470 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 503 میلیون تومان | 505 میلیون تومان |
پژو 405 | 287 میلیون تومان | 287 میلیون تومان |
پژو پارس | 300 میلیون تومان | 300 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک | 420 میلیون تومان | 420 میلیون تومان |
پژو 207 دنده ای | 395 میلیون تومان | 400 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 585 میلیون تومان | 580 میلیون تومان |
رانا LX | 250 میلیون تومان | 250 میلیون تومان |
رانا پلاس | 295 میلیون تومان | 295 میلیون تومان |
تارا دنده ای | 460 میلیون تومان | 460 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 303 میلیون تومان | 305 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 | 345 میلیون تومان | 350 میلیون تومان |
پژو 206 صندوقدار | - | - |
تندر 90 | 475 میلیون تومان | 475 میلیون تومان |
پژو 2008 | یک میلیارد و 330 میلیون تومان | یک میلیارد و 340 میلیون تومان |
هایما S5 | 765 میلیون تومان | 760 میلیون تومان |
هایما S7 | 865 میلیون تومان | 890 میلیون تومان |
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک | یک میلیارد و 550 میلیون تومان | یک میلیارد و 600 میلیون تومان |
پژو 508 | یک میلیارد و 700 میلیون تومان | یک میلیارد و 670 میلیون تومان |
قیمت خودرو های سایپا در بازار آزاد
پراید 132 مقرون به صرفه ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده ای و ساینا دنده ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو مقرون به صرفه ترین محصول فراوریی سایپا به شمار می رود.
بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده ای مقرون به صرفه ترین خودرو در حال فراوری به وسیله سایپا محسوب می گردد. ساینا دنده ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، مقرون به صرفه ترین خودرو فراوری شده سایپا هستند. همه فراوریات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا2، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1500 سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده اند. گران ترین خودرو فراوری داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.
به گزارش وبلاگ آراسا، شاهین جدیدترین خودرو فراوریی سایپا نیز به شمار می رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه فراوری شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.
خودرو | قیمت یکشنبه | قیمت امروز |
پراید 111 | 203 میلیون تومان | 203 میلیون تومان |
پراید 131 | 186 میلیون تومان | 183 میلیون تومان |
پراید 132 | 177 میلیون تومان | 175 میلیون تومان |
پراید 151 | 185 میلیون تومان | 188 میلیون تومان |
پراید 151 پلاس | 187 میلیون تومان | 189 میلیون تومان |
تیبا | 193 میلیون تومان | 194 میلیون تومان |
تیبا 2 | 203 میلیون تومان | 205 میلیون تومان |
تیبا 2 پلاس | 210 میلیون تومان | 213 میلیون تومان |
ساینا | 217 میلیون تومان | 218 میلیون تومان |
ساینا S | 223 میلیون تومان | 220 میلیون تومان |
کوئیک دنده ای | 214 میلیون تومان | 218 میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس | 330 میلیون تومان | 330 میلیون تومان |
سیتروئن C3 | یک میلیارد و 220 میلیون تومان | یک میلیارد و 220 میلیون تومان |
چانگان CS35 | 625 میلیون تومان | 630 میلیون تومان |
وانت زامیاد | 340 میلیون تومان | 345 میلیون تومان |
کیا سراتو 2000 مونتاژی | یک میلیارد و 170 میلیون تومان | یک میلیارد و 170 میلیون تومان |
آریو | 490 میلیون تومان | 490 میلیون تومان |
شاهین | 385 میلیون تومان | 385 میلیون تومان |