استارفیلد باید انقلابی در بازی های بتسدا روی ایکس باکس باشد

به گزارش وبلاگ آراسا، بازی مورد انتظار استارفیلد (Starfield) باید خیلی فراتر از اسکایریم در فضا باشد، نه به این خاطر که اسکایریم بازی بدی است - زیرا اگر بد بود، بتسدا نمی توانست طی سه نسل، انواع و اقسام نسخه ها از آن را راهی بازار کند - بلکه به خاطر ورود به نسل تازه و تعریف استانداردهای کاملا متفاوت با کنسول های نسل نهم. حتی در همان سال 2011، اسکایریم بازی آنچنان مدرنی محسوب نمی شد. کمی جلوتر، بتسدا در سال 2014 فال اوت 4 را تقدیم طرفداران کرد؛ این بازی علی رغم داستان پردازی ناب و وسعت شگفت انگیز، از لحاظ نقش آفرینی خیلی از زمان خود عقب بود. در این نقطه مخاطبان از خود سوال می پرسیدند اگر عمق نقش آفرینی در بازی نمی تواند مسائل و عملکرد فنی ضعیف آن را جبران کند، پس هدف بتسدا چیست.

استارفیلد باید انقلابی در بازی های بتسدا روی ایکس باکس باشد

شایسته توجه است که آخرین بازی بتسدا یعنی فال اوت 76 در زمان عرضه با نقدها شدیدی روبرو گشت. جنجال های مرتبط با این بازی چنان توسعه یافت که نهایتا تاد هاوارد و تیم بتسدا طی رویداد E3 رسما از طرفداران عذرخواهی کردند. در نتیجه، می توان گفت بتسدا از سال 2015 تا به امروز هیچ عنوانی راهی بازار ننموده که - حداقل در زمان انتشار - مورد استقبال مخاطبان یا منتقدان قرار گیرد. این حس اضطراب و تنش در بتسدا آنقدر زیاد بود که آن ها تصمیم گرفتند طی حرکتی عجیب و نه چندان معقول، بازی The Elder Scrolls VI معرفی نمایند؛ عنوانی که طبق صحبت های تاد هاوارد، حتی وارد مراحل اولیه فراوری هم نشده است. هاوارد اعلام نموده علت این تصمیم بتسدا، درخواست های متعدد طرفداران بوده و آن ها تنها می خواستند وجود بازی را تایید نمایند. با این حال، همین تصمیم فشار زیادی روی تیم و مخصوصا فرانچایز نو آن ها یعنی استارفیلد وارد آورده است.

عملکرد استارفیلد از لحاظ فنی و تاثیر آن روی طرفداران می تواند مستقیما روی توسعه بازی The Elder Scrolls VI اثر بگذارد. مهم تر از آن، هرکس استارفیلد را تجربه کند قطعا به این فکر خواهد نمود که این سیستم ها و مکانیک های نو چگونه در بازی بعدی بتسدا پیاده سازی خواهد شد. با وجود تفاوت های فاحش از لحاظ هنری، شما به خوبی متوجه اشتراک DNA و بنیان دو بازی فال اوت 3 و اسکایریم می شوید. در حالی که چنین مسئله ای در رابطه با فال اوت 4 صدق نمی نماید، استارفیلد می تواند سنگ بنای قسمت بعدی Elder Scrolls و سپس فال اوت 5 را بچیند.

بتسدا تا به امروز نسبت به نمایش ها و انتشار جزئیات استارفیلد حسابی محتاط بوده است. در حالی که همین سیاست برای فال اوت 76 شبیه یک پنهان کاری برای پوشاندن نقص های بازی بود، استارفیلد حسابی توانسته حس کنجکاوی ما را برانگیزد. غیر از اکتشاف بخشی از سفینه بازیکن، نگاهی کوتاه به یک اسلحه و اشاراتی به دنیای بزرگ بازی، ما تقریبا هیچ اطلاعات دیگری از Starfield نداریم. طبق سنت همیشگی بتسدا، بازیکنان می توانند این عنوان را به صورت اول شخص یا سوم شخص تجربه نمایند. با این حال، هاوارد گفته احساس می نماید تجربه استارفیلد در حالت اول شخص خیلی بهتر خواهد بود.

اما ورای تمام این مسائل، هیجان و اشتیاق خالصی در میان مخاطبان ایجاد شده و همه دوست داریم دنیای استارفیلد را برای خود کشف کنیم. حس آزادی همان چیزی است که مردم را به سمت بازی های بتسدا جذب می نماید. بعید نیست شما همراه دوست خود آغاز به تجربه بازی کنید و پس از دو ساعت، کنار یکدیگر بنشینید و ماجراجویی هایتان بگویید. اینجاست که متوجه می شوید هرکدام یک تجربه و ماجراجویی کاملا متفاوت داشته و کارهای منحصربه فردی انجام داده است. تا به امروز با چند نفر روبرو شده اید که بازی های بتسدا را تنها با خط داستان اصلی دنبال نموده باشد؟ شگفتی بازی ها در همین نقطه متمرکز شده است؛ ساعاتی که ما مشغول اکتشاف کوهستان های سرد و مرموز اسکایریم بودیم، یا زمانی که والت 88 را در فال اوت 4 پیدا کردیم و آن را از یک مخروبه پرخطر، به بهشتی زیبا و امن تبدیل نمودیم. بتسدا همواره پیروز شده تجاربی غرق نماینده و شگفت انگیز به ما هدیه دهد.

در خصوص استارفیلد نیز ما چنین انتظاراتی داریم - بلکه بیشتر. به عنوان مثال، اینکه سفر بین سیاره ها و کهکشان های احتمالی بازی چگونه خواهد بود، یک سوال بزرگ در فکر ماست. آیا سیارات و ایستگاه های فضایی بازی شبیه The Outer Worlds کوچک و متمرکز بر مراحل خواهد بود، یا مانند فال اوت می توانیم منتظر منطقه های بزرگ و شگفت انگیز برای اکتشاف آزاد باشیم؟ مورد دوم در بعضی منطقه ها فال اوت 3 به خوبی پیاده شده، اما در بقیه منطقه ها ما مشغول پیاده روی بی هدفی بودیم که خالی از هرگونه گیم پلی درگیرنماینده یا داستان های مجذوب کننده بود.

در تریلر کوتاه رونمایی از بازی، با یک ایستگاه کوچک را می بینیم که در سیاره ای سنگی و دور افتاده واقع شده است. در نتیجه، می توان فرض کرد در حالی که سیاره های استارفیلد بزرگ خواهند بود، قرار نیست با چیزی شبیه No Mans Sky روبرو باشیم. و فکر می کنم چنین چیزی برای یک بازی مثل استارفیلد خوب باشد. تاد هاوارد یک بار گفت میخواهد انتظارات مردم را بیش از حد بالا نبرد و اینکه بتسدا شهرها را مثل عناوین دیگرش طراحی نموده است؛ حال اینکه چنین مسئله ای در مقیاس سیارات و فضا چگونه عمل می نماید، احتمالا بزرگترین سوال مخاطبان است.

اگر بخواهیم تنوع مراحل فرعی و داستان هایی که در گوشه و کنارهای اسکایریم و فال اوت دیده ایم را در نظر بگیریم، استارفیلد می تواند یکی از هیجان انگیزترین بازی های زندگی مان باشد. بازی های گذشته بتسدا محدودیت های بسیاری روی پلتفرم های نسل ششم، هفتم و هشتم داشتند و اکنون با ورود به نسل نهم، بسیاری از محدودیت ها برداشته شده. تفکر به تنوع احتمالی سیارات در استارفیلد و تمام ماجراجویی هایی که احتمالا در آن خواهیم داشت، بدون شک اشتیاق زیاد به ما می دهد. با آزادی سفر از سیاره ای به سیاره دیگر، تنها محدودیت ممکن در فکر و کار نویسندگان بازی خواهد بود. گرچه می دانیم بتسدا از 25 سال پیش در این زمینه تبحر ویژه ای داشته و خیالمان از این بابت راحت است.

من اعتقاد دارم استارفیلد می تواند معین نماینده فرایند بتسدا طی 25 سال بعدی باشد. چه از لحاظ داستان سرایی و چه از لحاظ گیم پلی، بتسدا اکنون میخواهد تصویر نوی به مخاطبان ارائه کند. بازی های پر از باگ و مشکل بتسدا باید بخشی از گذشته باشند، در حالی که استودیو نگاهی روبه جلو دارد. استارفیلد اولین قدم در این راستا نو خواهد بود. اینکه بتسدا تا چه حد می تواند اوضاع را تغییر دهد، معین نیست و باید منتظر بمانیم. اما به خاطر The Elder Scrolls VI و سایه پنهان فال اوت 5 - که مایکروسافت علاقه زیادی به ساخت هرچه زودتر آن دارد - بتسدا باید تغییراتی گسترده در نحوه توسعه بازی هایش ایجاد کند.

در حالی که دنیای استارفیلد قابلیت بی انتها بودن را ندارد، اما داستان هایی که در آن روایت می گردد باید بی شمار و پر از شگفتی باشد. همین حس اکتشاف بود که Obvilion را به پدیده ای فراموش نشدنی تبدیل نمود. همین حس اکتشاف بود که یاری کرد بتسدا اسکایریم را بارها و بارها و بارها روانه بازار کند و همچنان با استقبال مخاطبان روبه رو گردد. بازیکن به این حس احتیاج دارند، به شرطی که دیگر در بند فرمول های قدیمی، مسائل فنی و جلوه های بصری نامناسب نباشد.

بازی Starfield در تاریخ 11 نوامبر 2022 یا 20 آبان 1401 برای ایکس باکس سری ایکس / اس و کامپیوتر عرضه می گردد و و از روز اول در سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت. نمایش بعدی از بازی برای تابستان 2022 برنامه ریزی شده که به احتمال زیاد طی رویداد E3 و یا گیمزکام خواهد بود.

منبع: Video Games Chronicle

منبع: دیجیکالا مگ

به "استارفیلد باید انقلابی در بازی های بتسدا روی ایکس باکس باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارفیلد باید انقلابی در بازی های بتسدا روی ایکس باکس باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید